Sunday, 31 July 2011

welcome ramadhan !! =))

                                                 

yeaaahhhh..esok dah start puasa..rasa cam skejap jer kan..pejam celik pejam celik
dah masuk bulan ramadahan..lepastuh hari raya puasa pula..huhuhu..syok giler lah..haaa...jgn
nak asik syok jer,,korg2 tuh semua dah ganti puase lom nih?? harp2 dah ganti ek..dosa aw, xmo3

bila dah nak start puasa nih kan, tbe2 terflashback bila puasa dkt matrik dulu..masa tuh 1st time
aq berpuasa n bersahur jaoh dr parents..mula2 sedih lah juga tp lama2 dah trbiase..syok juga dpt
berbuka puasa n sahur dgn roomate..aq igt lagi setiap kali hbis kelas aq ngn roomate aq 
naem, fiza n kak jiha mesti singgah dulu bazar ramadhan yg ada kat mtrik..sampai pernah satu
ketika tuh dah xtw nak beli apa..semua makanan yg dijual kat citu dah mkn..lagi2 nk dkt2 akhir 
puasa bnyk gerai xbkak..ish3.. =)

tp memori sedih bila sahur lah..kalau dekat rumah mak aq yg selalu kjutkn aq tuk bgun sahur..
tp bila dah kat mtrik..bgun sahur sndri jer, smpai2 kalau xkunci jam pon bleh trsedar bgun pkul
4 tuk sahur..haha, kalau kat rumah, hampeh aq nk bgun wlaupon kunci jam..hrpkan mak jer yg
kjutkan..huhuhu..yg pling aq igt time tuh mak aq bwk nasi lemak tuk bekal aq sahur,,aq bg kat
sblah katil aq..igtkn tahan lah tuk sahur nti..bgun sahur jer igtkn nk mkn lah,,rupe2nye dah basi..
sedih sehh..ermm..masa tuh nk ngis pon ada yelah,, mak ayh aq mesti mkn syok2 je masa sahur tp
aq mkn bskut kering jer..haha,, tp tuh lah sbnrnyer nikmat bersahur..

berpuasa  ditmpat org n jaoh dr famili bnyk juga mengajar aq tuk berdikari..berbuka sndiri, bersahur
sendiri..semuanye sndiri lah haa sng cter...haha..rindu sgt2 nk smbut bulan ramdhan dkt mtrik..huhu..
tp lepas nih dpt merasa smbut bulan ramadhan dkt Uni plak..insyaallah..kalau umur pnjg dptlah
merasa berpuasa kat trengganu yer..nak juga rasa puasa kat sana..hihihi

hoho..per2 pon aq hrp kaum adam puasa penuh yer, kaum hawa xper..ada sbbnyer,hehehe..
xmo ponteng2 puasa ek..kita semua kan dah besar..so kne lah beri contoh yg baik tuk adik2 
kita..tul x?? huhu..

p/s : mak aq ckp kucing2 aq pon kena puasa gk..haha,,cian MEREKA yer =))